מתוך הסרט: ים מת | צילום: גל גינוסר

על היצירה בנגב

בנגב הולך ומתהווה מרכז אלטרנטיבי ליצירה הקולנועית בעשורים האחרונים. מהערבה הרחוקה ועד שדרות. מאופקים ועד מצפה רמון. החל במגמות ללימודי קולנוע בבתי הספר התיכונים כמו בשער הנגב, רמת הנגב ולאחרונה בשדרות, המשך בהקמת סינמטקים חדשים באופקים, בנתיבות לצד סינמטק שדרות הוותיק המארח כבר 20 שנה את פסטיבל קולנוע דרום, וכלה בביה״ס לאמנויות הקול והמסך במכללת הנגב המפיק מאות סרטים בשנה ומוציא אל העולם בוגרים מוכשרים רבים כמו דוד דרעי, רומן שומנוב, אופיר ראול גרייצר, רונן עמר, אושרית סרוסי ועוד רבות וטובות. מאגר הבוגרים הזה הוא המגנט, העתודה והמנוע היוצר של קרן קולנוע דרום.

פסטיבל קולנוע דרום שהוזכר למעלה מקיים שנים רבות קשר עם קרן גשר ומהווה אלטרנטיבה ייחודית ומשמעותית לפסטיבלים לקולנוע בישראל. הפסטיבל הוא הפלטפורמה המשמעותית לקולנוע הנוצר בדרום או על הדרום וימשיך להוות במה לכל תוצרי הקרן והקהילה היוצרת קולנוע בדרום.

כמו כן, קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי אימצה את כפר קולנוע דרום – כפר יוצרים ויוצרות בקיבוץ ברור חיל המאגד קבוצה של יוצרי קולנוע שבחרו לבסס את מקום מגוריהם ופעילותם באזור בשאיפה להציב אלטרנטיבה לחיים במרכז הארץ. במסגרת זו פועלת קהילה יוצרת, שהחלה מיוזמה של בוגרי ביה״ס לקולנוע וטלוויזיה במכללת הנגב, וכיום מונה חברים שלמדו קולנוע גם במוסדות אחרים.

כאמור למעלה, קרן קולנוע נגב מציב לעצמו מטרה עליונה לקבץ וללכד את כל המוסדות, הגורמים והיוצרים העוסקים בקולנוע בדרום לכדי קהילה אחת גדולה שיתופית ליצירה הקולנועית. הצלחה במשימה הזאת תהיה הצלחה גדולה לקרן, לקולנוע וליצירה התרבותית בדרום ובישראל בכלל.

מיזם קולנוע שהוקם בשיתוף מכללת הנגב ע"ש פנחס ספיר וקרן גשר לקולנוע רב-תרבותי ובתמיכת מועצת הקולנוע ומשרד התרבות