השותפים

מכללת הנגב

מכללת הנגב, המקיימת לימודי קולנוע ויצירה קולנועית כבר למעלה מ-20 שנה. ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללת הנגב, השותף לקרן, הינו מוסד בעל ניסיון רב וארוך שנים החולש על כל תחומי הקולנוע. במסגרת פעילותו מופקים כ- 400 סרטים בשנה, של סטודנטים ובוגרים. היוצרים מגיעים ברובם מהנגב והדרום ורבים מהם נשארים להתגורר, ליצור ולעבוד באזור. הסרטים מוקרנים במיטב פסטיבלי הקולנוע בעולם וזוכים בפרסים ושבחים רבים.

קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי

קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי, התומכת ומעודדת יצירה קולנועית רב-תרבותית, אשר הוקמה מתוך אמונה בכוחם של סרטים להביא לשינוי,  להזכיר תרבויות נשכחות ולעורר דיאלוג כן על זהות, ערכים, היכרות עם האחר ושיח תרבותי וחברתי הוגן ומכבד. קרן גשר לקולנוע רב תרבותי מתמחה ומפנה את מירב תקציביה ומשאביה לקידום הפריפריה ובכללה הפריפריה הגיאוגרפית בדרום והיא מהווה שותפה מרכזית לפעילות הקולנועית המתקיימת באזור הנגב מזה שנים ארוכות.

אשכול נגב מערבי

אשכול נגב מערבי הוא איגוד ערים ובו שותפות עשר רשויות בנגב המערבי . כחלק מתוכנית רחבה לפיתוח כלכלי וחברתי של האזור, מקדם האשכול תעשיית מדיה אשר תהפוך את מרחב הנגב המערבי, למוקד של יצירה מגוונת ועשירה באמצעות חיזוק הזהות, המורשת והתרבות של הקהילות השונות במרחב. התפתחות זו תביא לעשייה עסקית, תרבותית, חינוכית ואמנותית בתחום.

משרד התרבות

משרד התרבות. הקרן מתקיימת בתמיכת מועצת הקולנוע של משרד התרבות, במסגרת עדכון מבחני התמיכה לשנת 2019 – תמיכה במוסדות אשר מסייעים בהפקה של סרטים המתקיימים בעיקר באזורים המרוחקים מן המרכז באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית.

בעלי התפקידים

פרופ׳ סמי שלום שטרית

 יו״ר הנהלת קרן קולנוע דרום נגב

ליאור אורון

מנהל ומנהל אמנותי

אורן רייך

מלווה מקצועי

ועדת הנהלה

פרופ׳ סמי שלום שטרית

ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר ומייסד הקרן

שדרות

2020

זיו נווה

מנכ״לית ומנהלת אמנותית קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ומייסדת הקרן

ירושלים

2020

בני כהן

מנהל סינמטק שדרות

שדרות

2020

גלי לוזון

מנהלת אדמניסטרטיבית בביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר

מושב אוהד

2022

מיכל לביא

מנהלת אמנותית ומרצה לקולנוע

קיבוץ מפלסים

2020

גיא עפרן

לקטור ראשי בקרן גשר לקולנוע רב תרבותי

מושב צופר

2020

מיזם קולנוע שהוקם בשיתוף מכללת הנגב ע"ש פנחס ספיר וקרן גשר לקולנוע רב-תרבותי ובתמיכת מועצת הקולנוע ומשרד התרבות